Stávka tramvajáků

SOS Praha, koalice pražských občanských sdružení, podporuje požadavky řidičů tramvají. Většina prostředků (70 %) hospodaření Dopravního  podniku pochází z dotací hl. m. Prahy. Domnívám se, že město, které deklaruje preferenci veřejné dopravy a které využilo řidičů tramvají v maximální míře při řešení dopravní krize po povodních, by se mělo jejich oprávněnými požadavky vážně zabývat. Při „velkorysém“ hospodaření (odboru městského investora se prokázalo ve sto procentech chybné zadávání zakázek) a nekonečném sypání financí do pochybených a prodražovaných silničních staveb mi připadá absurdní, že se nenajdou prostředky na zvýšení hodinových mezd těchto náročných profesí, zato hladce se najde milion na zadání studie, která má exaktně posoudit, zda je o pár korun na hodinu náročnější práce řidiče autobusu nebo řidiče tramvaje. To by pak někdo mohl začít posuzovat, zda je mezi lékaři náročnější být gerontologem či pediatrem. Zasít semeno sváru mezi autobusáky a tramvajáky je od vedení Dopravního podniku chytrý, leč hanebný tah.

Město by mělo hlásanou preferenci ekologické kolejové dopravy vyjádřit zmapováním a řešením problémů, se kterými se MHD potýká, zlepšovat služby MHD a sledovat účelné vynakládání prostředků v hospodaření Dopravního podniku. Management Dopravního podniku by měl přehodnotit svoji personální politiku, která se dříve nebo později vymstí nejen jemu,ale hlavně obyvatelům hlavního města a daňovým poplatníkům vůbec. A řidiči autobusů by si mohli spočítat, že angažovat se stylem „ať mu ta koza chcípne“ nepřinese nic dobrého ani jim.

Ing.arch Marie Petrová,koordinátorka SOS Praha